Про школу

Херсонська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 47 Херсонської міської ради була заснована у 1978 році.

Засновником навчального закладу є Херсонська міська рада, а він відноситься до комунальної власності міста і має статус державного навчального закладу.

Свою спеціалізацію – поглиблене вивчення французької мови – заклад отримав через два роки після свого відкриття, у 1981 році.

Головна мета освітнього закладу: задоволення потреб громадян, суспільства і держави у загальній середній освіті.

Головні завдання освітнього закладу: забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту, формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення, а також створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

Принципи, на яких будується діяльність навчального закладу: доступність, гуманізм, демократизм, незалежність від політичних, громадських і релігійних об’єднань; взаємозв’язок розумового, морального, фізичного і естетичного виховання; рівність умов кожної дитини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку, органічного зв’язку з національною історією, культурою, традиціями, диференціації змісту і норм освіти; науковість; розвиваючий характер навчання, гнучкості і прогностичності, єдності і наступності, безперервності і різноманітності, поєднання державного управління і громадського самоврядування.

Викладання предметів здійснюється українською мовою.

І. Відомості про створення закладу

Рішенням Херсонського міськвиконкому від 30.03.1966 року № 170, наказом Херсонського міського відділу народної освіти від 14.07.1966 року № 76 Херсонська середня школа № 47 розпочала свою роботу 1 вересня 1966 року. Школа підпорядковувалася Комсомольському районному відділу народної освіти.

Першим директором школи № 47 (1966-1979) був Петро Григорович Розенбург. Професіонал своєї справи. Мав хороші організаторські здібності, створив педагогічний колектив – майстрів своєї справи. За часи керівництва Розенбурга П.Г. в школі були створені класи з поглибленим вивченням хімії.

З 1979 по 1989 р.р. школою керувала Сосюкіна Валентина Іванівна. Вона була послідовником справи першого директора, висококваліфікованим вчителем математики. Вміло опираючись на вчительській колектив та шефські підприємства,  зміцнювала матеріально-технічну базу школи. Була також хорошим психологом. Користувалась великою повагою з боку вчителів, учнів та їх батьків. 

У період з 1989 по 1999 р.р. заклад очолювала Іващенко Ганна Степанівна. За період її керівництва, у 1993 році,  школа набула статусу україномовної. 

С 1999 по 2002 р.р. директором школи була Стукан Людмила Анатоліївна.

Школа пам’ятає учнів і вчителів, які працювали і працюють на благо нашого міста: Бабаніну Тамару Володимирівну, Плевако Наталію Пантелеївну, Дмітрієнко Ольгу Юріївну, Кацову Ларису Іванівну, Феліцину Тамару Юхимівну, Шиянюка Вітеслава Івановича, Колісніченко Ганну Дмитрівну (1958-2013), Завгородню Ірину Едуардівну, Бабаніну Ірину Валеріївну, Голобородька  Ярослава Юрійовича, Литвинчук Людмилу Леонідівну, Толокнова Анатолія  Петровича.

 Бабаніна Тамара Володимирівна віддала 30 років свого життя школі № 47. Вчитель хімії вищої категорії, старший-вчитель. Як класний керівник здійснила 12 випусків (360 учнів). Двоє її дітей навчалися в нашій школі. Її дочка Ірина теж педагог – учитель початкових класів вищої категорії, має 13 друкованих робіт.

Плевако Наталія Пантелеївна – з 1978 року учитель біології школи № 47. З 1983 року – інспектор, заступник завідуючого районним відділом народної освіти, завідувачка  Комсомольського  районного відділу народної освіти. З 1994 року заступник міського голови з гуманітарних питань. З 1996 по 2006 роки – начальник служби у справах неповнолітніх і релігії Херсонської обласної державної адміністрації. 

 Дмитрієнко Ольга Юріївна – учитель математики школи № 47, нині – директор Херсонської  школи І-ІІІ ступенів № 46.

 Кацова Лариса Іванівна  з 1974 року – учитель математики школи № 47, а с 1980 року – старший викладач Херсонського державного університету, кандидат педагогічних наук.

 Завгородня Ірина Едуардівна – випускниця школи № 47  1978  року. З 2001 року працювала на шкільних керівних посадах. З 2009 року –  директор Херсонського ліцею бізнесу, журналістики та правознавства, вчитель вищої категорії, вчитель-методист, відмінник освіти України.

Голобородько Ярослав Юрійович – випускник школи № 47 1978 року. Завідувач кафедри української літератури Херсонського державного педагогічного університету, доктор філологічних наук, академік Академії педагогічних і соціальних наук, член Асоціації українських письменників, член Херсонської обласної організації Всеукраїнського товариства “Просвіта” імені Тараса Шевченка.

З 15 жовтня 2002 року школою керує Галкун Тетяна Миколаївна, вчитель вищої категорії, вчитель-методист.

Сьогодні в закладі навчається 616 учнів у складі 24 класів. Чисельність педагогів складає 51, з них: -спеціалістів вищої категорії – 12 (23,5%);-спеціалістів першої категорії – 16-(31,4%);-спеціалістів другої категорії – 9 (17,6%);-спеціалістів – 14 (27,5%);-педагогічні звання мають – 8 (15,7%).

 Роботу педагогічного колективу спрямовано на реалізацію науково-методичної проблеми «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі». Перед педагогами школи стоїть вирішення першочергових завдань:

створення сучасного освітнього простору, спрямованого на успішну соціалізацію особистості;

здійснення аналізу наявних ресурсів, щодо впливу на стан соціалізації учнів. Реалізація поставлених проблеми і задач виконуються  шляхом постійного удосконалення навчально-виховного процесу. Підвищення фахової майстерності вчителів в школі здійснюється шляхом проведення тематичних педрад, семінарів-тренінгів, круглих столів, консиліумів, конференцій. Системною і плідною є робота методичної ради, предметних методичних об’єднань, яка спрямована на удосконалення методики проведення уроку, підвищення фахової підготовки вчителів, впровадження інноваційних форм і методів навчання та вивчення,  узагальнення  передового  педагогічного досвіду вчителів школи, міста. Всі ці заходи дають змогу покращити і вдосконалити навчально-виховний процес.

В закладі створені умови для задоволення потреб і інтересів учнів:

введені курси логіки і хореографії для учнів 1-4 класів;

філологічний і спортивний профілі для учнів 10-11 класів;

класи  з поглибленим вивченням фізкультури за напрямком футбол в 5-9 класах (з 2008 року),

класи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення.

Учні цих класів навчаються і тренуються за окремим режимом. Для них організоване щоденне триразове харчування. В школі створена база для якісного функціонування спортивних класів.  І на сьогодні наш заклад – кращий в області з розвитку шкільного футболу. Крім того,  свої здібності учні розвивають і удосконалюють у 27 шкільних гуртках.

Завдяки плідній роботі вчителів з вихованцями закладу та системі морального й матеріального заохочення кращих учнів і вчителів, класних та творчих колективів, щорічно підвищуються мотивація дітей до участі їх у різних заходах, тим самим суттєво збільшується кількість учнів – учасників, призерів і переможців різноманітних інтелектуальних та творчих конкурсів, турнірів, змагань. За останні роки в середньому таких дітей 58%.

Система підготовки юних  спортсменів також дає добрі результати. З 2008 року класи-команди – переможці і призери футбольних змагань різних рівнів. Двоє учнів школи за результатами випробування брали участь у «Євро -2012», як прапороносці країн – учасниць футбольних матчів. З 2012 року футбольні команди школи беруть участь у чемпіонаті України  своїх вікових категорій.

Велику увагу педагогічний колектив приділяє військово-патріотичному вихованню. Так,  в 2005 році в школі створений музей Бойової Слави 49-ої Гвардійської Херсонської дивізії, на базі якого його керівником Нікітіною Людмилою Валентинівною та лекторською групою систематично проводяться тематичні екскурсії, зустрічі, заходи до пам’ятних дат. Експозиції музею систематично оновлюються, силами учнів та ветеранських організацій він поповнюється новими експонатами.

 Педагогічний і батьківські колективи плідно працюють над покращенням матеріально-технічної бази школи. Так, за останні 5  років,  в школі замінено 80% вікон, обладнані ігрова кімната та спальня для учнів шестирічок,  створені хореографічний клас, логопедичний кабінет, який оснащений всім необхідним для надання якісної допомоги дітям – логопатам. Відремонтовано два приміщення медичного кабінету.

Велика увага приділяється пропаганді здорового способу життя. Налагоджено харчування учнів. Всього шкільним харчуванням охоплено 98% школярів, з них 71% – гарячим.

За 50 років роботи Херсонська школа № 47 дала путівку  в життя 2989 учням. 59 її випускників закінчили школу з золотими і срібними медалями.

Людям із порушенням зору